Minikonfirmand

3. klasse på hhv. Danehofskolen, Nyborg Private Realskole, Nyborg Friskole og Birkhovedskolen inviteres hvert år på minikonfirmandrejse i Nyborg Kirke.
Minikonfirmandrejsen er et undervisningstilbud der forløber over seks uger, en dag om ugen efter skole, og er en slags forsmag på konfirmationsundervisningen.

Undervisningen er let og legende, og formålet er, at børnene lærer kirkerummet at kende, hører fortællinger fra Bibelen, har det hyggeligt sammen, får tid til fordybelse gennem kreative aktiviteter og lejlighed til at undres og stille spørgsmål.

Alle der går i 3. klasse er velkomne.

Det er Kirke- og Kulturmedarbejder Stine Frederiksen der står for undervisningen.
Hold øje med indbydelsen i dit barns skoletaske eller på skolens intra, hvor du vil kunne se datoerne for dit barns skole.